close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סיפורי סערה ממד"א

מערכת שורשיב טבת, תשעד15/12/2013

דבר לא הכין אותו לדרמה העצומה שהתחוללה שם ולכמות הנפגעים הנמצאים ברכבים השונים על הכביש.

תגיות:
תמונות מהסערה
צילום: יניב חניא, שורש

גם מתנדבי הנוער פעלו בירושלים הקפואה בסוף השבוע האחרון. ביניהם, היה גם אייל הימן, בן 16.5, מתנדב נוער מד"א ממבשרת ציון.

בעוד משפחתו מצויה בעין הסערה שהתרגשה על מבשרת ציון, יצא אייל לסייע לכוחות מד"א ולהציל חיים. בלילה שבין חמישי לשישי, בעת שרכבים רבים נתקעו על כביש מספר 1, הוזנק אייל לחלץ נוסעים ונפגעים ששהו ברכבים על הכביש. דבר לא הכין אותו לדרמה העצומה שהתחוללה שם ולכמות הנפגעים הנמצאים ברכבים השונים על הכביש.

"סמוך לשעה 02:30, קיבלנו קריאה שבה דווח על נערה כבת 18, התקועה על כביש מספר 1 במצב חירום סוכרתי. הבנו שמדובר בנערה

תמונות מהסערה
צילום: יניב חניא, שורש
שהייתה במונית שנתקעה בעליות למחלף הראל ויצאנו לשם כדי לסייע לה. תוך כדי פינוי הנערה לבית החולים שערי צדק, קיבלנו קריאות נוספות מהמוקד על אזרחים התקועים באותו הנתיב וזקוקים לסיוע. בין היתר, קיבלנו דיווח על יולדת כבת 30, בשבוע ה-39, שהחלה לסבול מצירי לידה. הגענו גם אליה והעברנו אותה לאמבולנס, בדרכנו לבית החולים", מספר אייל.

"תוך כדי הטיפול בשתי הנשים, סימנו לנו אזרחים לעצור את האמבולנס ולהגיע לרכב נוסף, שבו שהה ילד בן 4. הילד היה בתוך הרכב קרוב ל-9 שעות, וסבל מכוויות קור בגפיים. הענקנו גם לו טיפול רפואי וחיממנו אותו".

כאן לא הסתיימה הדרמה הלילית שעברה על אייל, ועל צוותי מד"א. "בעודנו בדרך, קיבלנו דיווח שהציר לבית החולים שערי צדק חסום, אז החלטנו לנסוע לכיוון נקודת ההזנקה של מד"א במבשרת ציון. מכיוון שתנאי הדרך היו קשים מאוד, נעזרנו ברכב חילוץ צבאי שסייע לנו לפלס את דרכנו לשם. כשהגענו לנקודת ההזנקה במבשרת, המשכנו לטפל בשלושת הנפגעים שהיו איתנו באמבולנס. במקביל, הגיעו אלינו כוחות של משטרת ישראל, שהביאו עימם 7 נפגעים נוספים, בהם גם שני ילדים בני 7, שנמצאו על ידי המשטרה בשלג כשהם סובלים מהיפותרמיה וכוויות קור. פתחנו מרכז טיפול ומיינו את הנפגעים על פי דחיפות הטיפול. לאחר מכן, הגיעו אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ נוספות ויחד פינינו את כל הנפגעים להמשך טיפול בבתי החולים", מספר אייל.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה